Sjuk i magen.

Precis som titeln antyder har Olivias magsjuka vandrat vidare till mig. Dagen har i princip spenderats i horisontellt läge sovandes av och till. Som tur är har Jimmy varit ledig idag så han har haft O i princip hela dagen.

Såhär på den senare delen av eftermiddagen så mår jag dock SÅ mycket bättre. Har till och med lyckats klämma i mig en hemmagjord hamburgare. Jimmy har i vanlig ordning inte blivit sjuk. Han har verkligen en mage av stål och får aldrig magsjuka. Under våra dryga sju år tillsammans så har han aldrig haft magsjuka. Jag lovar och svär. Skönt att veta att man i princip kan göra vad som helst utan att riskera att smitta honom.

Oliven är fortfarande helt tagen från hennes omgång och har fortfarande väldiga problem med magen. Har provat majsgröt, majsvälling och morotspuré/morotssoppa för att få stopp på det som bokstavligt talat rinner ur henne och ner i blöjan men hon köjs av samtliga och får inte behålla någon vätska. Någon med bra tips på hur man  får stopp på diarré hos en bebis som inte vill äta?

Det märks att hon blivit slut efter den här omgången då hon sovit tre timmar på dagen  i två omgångar och slocknade för natten redan innan klockan 19! Min lilla sjukling.. Man kan ju hoppas på att hon vaknar efter klockan sex i morgon men min erfarenhet av hennes morgonrutiner så skulle jag inte tro det.


Härom dagen var vi hem till syrran som tog lite bilder på oss två och det är ju sjukt vilken skillnad det är när man  har en riktig kamera. När Jimmy börjar få lön är det det första jag köper. En grym kamera. Vi har beställt efter foton och jag väntar ivrigt på dem så att jag får börja ta in i fotoalbumet som också inhandlats nyligt. Det är något alldeles särskilt med bilder man håller i handen och tittar på. Slår digitala medier alla dagar i veckan. 

Oliven vaknade precis av en mardröm. Alldeles sjöblöt i svett och hickande gråt. Mamma ropar hon. Och mamman flög in i sovrummet. Alltid ska jag skydda dig mot monster under sängen, tända lampan när läskiga skuggor härjar på väggarna, stånga alla elakingar som försöker göra dig illa och rädda dig från alla dina rädslor. Du är det bästa som hänt mig och vill aldrig vara utan dig. Min fina underbara Olivia.











Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!