Och sjukan fortsätter.

Precis när man  trodde att magsjukan lugnat sig så kaskadspyr barnet över hela vardagsrumsmattan. Diarrén har varit till och från med betoning på till i snart två veckor och tillsammans med denna typ av uppkastning så börjar jag bli lite lätt orolig för att hon ska bli uttorkad igen.
Hon är inte ditt vanliga jag men hon är inte trött och slö som man ska vara uppmärksam på.

Jimmy och jag mår bra nu men nu när värmen kommer så blir man lite fundersam på vad man ska göra för att hon ska få hålla sig fräsch, utan att torka ut.
Vätskeersättning är inhandlat och späds rikligt med saft. (På BVC s inrådan givetvis). Är det inte bättre på måndag så ska vi få komma på BVC och ta en odling och se om det är något annat än magsjuka eftersom det varit så länge. 

Man ser verkligen på henne att hon inte mår bra. Här tillsammans med den nerkräkta mattan, som problematiskt nog är alldeles för stor för vår tvättmaskin...

I övrigt så har dagen varit toppen. Var iväg på Ikea och handlade diverse småfix till balkongen som fick sig ett ordentligt lyft i och med denna shoppingrunda. Vaxduk fick bli en quick-fix för det slitna bordet och blommor fick flytta in i utekrukorna. Solen gassar och det mäter ganska precis 20 grader i skuggan. Det är precis som om att sommaren vill hälsa att hon är på väg. Vi måste vara tålmodiga dock. Men bara ett litet tag till! <3











Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!