Liten blir stor

Här hemma har en orkan dragit fram. Hon fick namnet Olivia. Det har stormat så in i den mildare grad så kaffekoppar har gått i golvet, katter har förlorat päls och fikastunden var över på två minuter. 
Jag trodde vi skulle spatsera lugnt på Birsta med era sovande barn i vagnen. Så blev det inte. En kimono, ett par shorts, bebissandaler en bok (som jag skulle läsa på café när barnet sov, en sovstund so  uteblev) och en sport-bh senare var det bara att ge upp. 

Detta lade grundbok till det övertrötta barn som sedan härjat runt i hela lägenheten. 
Ett försök till lunch gjorde att vi missade sovstund nummer två då min mor trampade in genom ytterdörren mitt i maten. Det blev inte så mycket ätet heller.

Mamma smög åt den lilla en liten bit biskvi och därefter var katastrofen ett faktum.
Sockret kickade in, jag vart arg på mamma och barnet rev ner gardiner och kastade leksaker. Vissa mer välriktade kast, andra mindre planerade.

Till slut fick jag nog och precis när det kom ett kort ögongnugg fattade jag tag i flaskan, lade ner henne i sängen och släckte lampan. Testade att gå ut ur rummet och låta henne själv komma till ro. Det funkade. Helt otroligt. Nu sover hon med fötterna på huvudkudden och omfamnar sin nappflaska. I en alldeles ny outfit bestående av de sötaste jordgubbsmönstrade shorts jag någonsin sett.

Jag återhämtar mig sakta men säkert och spejar ner på utkastade byggklossar, speldosor och snuttefiltar och tänker att det är Jimmys tur att städa ikväll. Det blir nog bra.

En mami på nationaldagen. Eller rättare sagt morfars födelsedag. Tillsammans med liten gangster.den bästa i sitt slag.











Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!