En såndär magiskt bra dag.

Med vädret kommer fan lyckan. På riktigt. Idag har varit min bästa dag på så länge. 
Jag har alltid varit i väldigt nära kontakt med mina känslor  (på både gott och ont) och idag har jag känt mig lycklig och rörd till tårar precis hela dagen. Inte nog med att O inte visat några som helst tecken på sjuka (bara det hade räckt) utan dagen hade verkligen några ess i rockärmen.

Först bjöd Olivia på sovmorgon till halv sju. Inte nog med det. Hon somnade om och sov igen vid åtta och ända till kvart över 11!!!!! OH MY GOD!!!

Därefter klädde vi snabbt på oss och for upp på norra berget där man hittade halva Sundsvall. Vi hittade ett bord på en uteservering och beställde våfflor och kaffe till brunch. Olivia kvittrade snällt i vagnen och vi njöt av sommarvärmen. 

Dags för blöjbyte som skedde i det solvärmda gröna gräset. Barnet plockade några strån och försökte mata mig samtidigt som jag försökte få på en ren blöja. 

Därefter börjar det här med tårar som bränner bakom ögonlocken och konstant kärleksklump som pulserar i min kropp. 

Olivia kryper runt i gräset (sket fullständigt i att hon blir smutsig) och plockar löv, gräs och kottar. Istället för att stoppa dom i sin egen mun så ska hon absolut mata Jimmy. Och han kommer inte undan ska ni veta. Hon kramas, kastar sig i hans famn och han jagar henne runt när hon försöker smita. Det var så äckligt idylliskt, vackert och familjärt att jag inte kunde göra något annat än smygtorka tårarna som trängdes sig fram.


När leken övergick i ögongnuggande så lade pappan ner sitt vackra och trötta barn i vagnen och drog henne runt hela norra berget. Stolt som en tupp. Grinvända nummer två kom när han försökte förklara för henne att hon skulle sova och vi strosade stigarna fram.

När barnet väl somnat så satt vi bara. Han och jag. Och det kändes alldeles pirrigt. Jag tänkte hela tiden på hur snygg han är. Min snygga och så godhjärtade underbara sambo. Sedan Olivia blivit lite större (väldigt ospecificerat) så har det hänt något. Jimmy kliver fram mer och mer och det märks verkligen hur mycket han älskar att umgås med henne.

Min underbara man. Dagen till ära iförd jeans och långärmat. Svalt och skönt ska det vara.

Mattias och hans tjej slöt upp och vi fikade igen (man får det) och gjorde djur av kottar och pinnar och bara njöt av dagen som började gå mot kväll. Olivia smakade på några kottar och markerade sedan tydligt att det var dags att åka hem.

Jag har precis fått den lilla att somna, Jimmy är hos Mattias och jag ska snart sluka i mig dom sista strålarna sol och sätta mig på den nystädade balkongen.

Som avslutande ord så måste jag få tala om hur mycket jag älskar familjelivet. Jag drömmer om att se Olivia komma med en bukett egenpkockade blommor, svettlockigt hår och sandaler på fötterna. Jimmy som hennes trygga punkt och mig själv som åskådare av det underbara spel jag kallar livet. Min familj är fantastisk och jag älskar den över allt annat.




Sofie    •  

Hej!

Jag heter Sofie och arbetar på Babyshop. En av dina läsare har nominerat din blogg i vår tävling "Årets Babyblogg 2016" där du kan vinna 5000 SEK att handla för i vår webbshop samt få tillgång till vårt instagramkonto med över 22.000 följare i några dagar!

Läs mer om tävlingen och hur den går till här: http://blog.babyshop.se/nominerade-till-arets-babyblogg-2016/. Passa på att ladda ner din badge och nominera en av de föräldrabloggar som du tycker bäst om också :)

Röstningen börjar den 16/5, då får du gärna be alla dina läsare att rösta på dig så att du kommer närmare vinsten!!

Grattis till nomineringen,
/Sofie på Babyshop

Svar: åh vad roligt! undrar vem som kan ha nominerat mig. ska gå in och kika när jag har lite lugn och ro runt om mig :)
Sofie Jakobsson










Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!