Smörgåstårta och solsken

Idag har jag blivit bjuden på lunch. Hemma hos Habbe och Elin. I deras fina hus (om ni kunde höra tonen på rösten som avslöjar min avundsjuka nu alltså). Helt i lä på en solig altan har jag fått en gudomligt god smörgåstårta serverad. Mjölkbaren öppnade tidigt för Olivia och jag trodde inte riktigt det var sant när man satt med blottat bröst och svettades i april månad. Men det var sant. Våren är här. Underbara sol som värmer min vinterfrusna kropp och ser till att energin återvänder.

Apropå amning så trodde jag aldrig att jag fortfarande snille amma tills att Olivia var dryga åtta månader. Inte med den minst sagt kämpiga starten vi hade innan vi fick till det. Nu tycker jag till och med att det är mysigt.

Väl hemma hos mamma och pappa (som idag har lovat att bjuda på grillat) så sover barnet i vagnen och jag sitter på bron och skriver blogg. Helt plötsligt känner jag mig iakttagen. Tittar upp men ser först ingenting. Känslan kvarstår. Ställer mig upp på bron och hör något som prasslar och där, 10 meter bort står det två rådjur. Den ena med blicken fast på mig och den andra sakta betandes. Så fina. Och väl kamouflerade! Efter en halvtimmes brohäng (edit: sitter här ännu) så går dom fortfarande där sida vid sida och äter i lugn och ro. Behöver jag nämna att jag längtar efter husköp? 

Jag önskar er en riktigt fin dag. Än har bara halva dagen passerat men oj vad jag känner mig nöjd hittills. Snart kommer det bästa av allt. Sommaren. 

Där står han och spejar och jag såg honom knappt.

Så vackra djur. Älskar att ha möjlighet att se det vilda på så nära håll.

Happy lördag hörrni ! Här har vi en till synes trött mamma som sovit alldeles för lite. Dock svinpigg egentligen men utan smink ser jag verkligen ut som en mullvad. Men vad gör det? Det är vår!


Anonym    •  

Men ååååe vad härligt! Det är snart din tur och Jimmy kommer garanterat få jobb efter sin utbildning, han utbildar sig ju inom en yrkeskategori som alltid behöver folk:).
Jag förstår hur du känner med utbildning och jobb, man är i den åldern när man vill typ hittat sitt drömjobb men det löser sig alltid:)

Svar: Ja nog blir det bra till Slut och i värsta fall får han väl starta eget då ;)

som jag drömmer om ett hus. herregud vad jag längtar.
Sofie Jakobsson










Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!