Jag kallar henne blixten.

Man vet aldrig riktigt vart man har min lilla jänta och hon är snabb som bara den. Därav smeknamnet. Blixten. 

Igår var en jobbig dag för både den lilla och den stora och hon verkade minst sagt suicidal då hon först drog ner en högtalare som brakade ner en centimeter från hennes lilla huvud. Mot kvällen så tyckte hon det var läge att testa att stå utan att hålla i sig vilket i sin tur resulterade i ett fall rätt in i ett ben på en skänk plus en halv saltomortal och bakhuvudslag i golvet. Blåmärke på kinden och tårar i ögonen var ett faktum. 

Det som hände därimellan var dock det värsta. Som jag skrivit om tidigare så är min största rädsla att hon ska sätta i halsen. Det har hänt en gång förut. Igår hände det IGEN! Precis tills att hon började skifta färg i ansiktet och jag inser att det som sitter fast inte kommer upp så vände jag henne upp och ner över slasken och stoppade fingrarna i halsen. Hon kräks och jag ser en främmande kropp som följt med upp. Efter att hon lugnat sig (jag lugnat mig!) och hon andas normalt så betraktar jag vad som stoppat hennes syretillförsel, ocab det här är så vidrigt, så ser jag att det är en CIGGARETTFIMP! FY FAN VAD ÄCKLIGT! Den måste ha hakat på under Jimmys tofflor från när han stått på balkongen och blossat. Slår snabbt upp giftinformstionskartan och letar efter cigarett. Hittar den under en varning 4. 4 är det absolut värsta på skalan. Precis när jag ska ringa 112 så ser jag en liten astrix som hänvisar till att det bara är en etta. Alltså, ge lite dryck och om hon blir illamående,  kontakta giftinformationen. 

Lättnad nummer ett, det lossnade ur halsen! Lättnad nummer två, hon var inte förgiftad!

Det börjat gå upp för mig att jag inte kan lämna henne obevakat en enda sekund och jag känner att jag vill linda in hela henne i bubbelplast och ha henne inlindad till hon är minst 10 år gammal. 

Min lilla skatt. Du kan det där med att ge din mor magsår. 

Pappan hade nog lite dåligt samvete. Bilden är från en annan kväll men synen var densamma. Han är en såndär superpappa min kille.











Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!