En bättre fredag!

Idag har vi inte gjort många knop. Jag började dagen med att åka till frisören och kapa barret. 10-15 cm långa hårtestar singlade sakta ner mot golvet och det behövdes VERKLIGEN. 

Senast jag satt i en frisörstol var veckan innan Olivia föddes. Skäms alltid lika mycket när frisören frågar när sist jag var där.

Efter att ha somnat till när hon tvättade håret och halvsovandes genom hela klippningen for jag till macken och köpte en stark kaffe och fortsatte med mathandel.

Väl hemma möts jag av en bebis som var på minst sagt strålande humör. Påklädd och redo att åka till mormor och morfar som skulle bjuda på middag. Det vart hämtmat. Mamma bad om ursäkt för den uteblivna hemlagade maten som hon så stort hade lovat och bjöd in oss på middag i morgon igen och då mina damer och herrar, blir det premiärgrillning! 

Hämtade hem Jimpan från jobb och nu, vid 22.16 har vi precis suttit till oss sådär underbart skönt som man bara sitter när man  är riktigt slapp och trött i kroppen och kollar färdigt på hockeyn.  Jag har lovat att jag ska kolla på ett avsnitt Daredevil med Jimmy innan jag somnar men nu råkar jag veta att jag knappt kommer överleva introt. Med lite tur märker han inget.

Hoppas er dag har varit lika fin som min. Jag behövde ett break från all negativitet som hängt över mig dom senaste dagarna och den här fredagen gav definitivt mer energi än vad den tog.

Sov gott alla fina!

Avslutar med en bild på första mötet mellan pappan och barnet. Hon var så skör och liten. Tänk att den där lilla som ser ganska stor ut ändå kommit ut ur mig. Sjukt.

Helt orelevant för inlägget i sig. Men det är en bild med väldigt mycket kärlek i sig. Och det är inte så dåligt inte! 











Kom ihåg mig?
En blogg om livet som mamma till min ljuvliga Olivia född i Juli 2015 uppblandat med tips på kläder, inredning och lite annat taget från mina egna erfarenheter som mamma. Gemensamma nämnaren för alla kategorier? Barn. Välkomna!